בס"ד
הרב אליהו פרייליך - דברי פתיחה
לפני עשרים וכמה שנים, אם אני זוכר נכון, מרן הגרא"מ שך זצוק"ל כינס עצרת, היה זה לפני אחת המערכות לעיריה
כמדומני, היה אז רעש ציבורי וויכוחים, והוא התחיל במשפט אחד: 'ברוך ד' שכולנו באותה דעה'. יורשה לי לומר כאן, ברוך ד'
שכולנו באותה דעה.
למען האמת, הלואי שלא היינו צריכים להיות כאן עכשיו, אבל המצב הוא בבחינת 'עת לעשות לד' הפרו תורתך'. אז אנו
מחוייבים להיות פה ומוכרחים לטכס עצות ולחפש דרכים איך לשמור על עולם התורה מהפירצה הנוראה שנפרצה בו.
הכנס הזה אינו כנס התעוררות ולא עצרת מחאה. על פי האמת, איני יודע מנין לנו ההיתר לשבת ולשתוק על ביזוי כבוד
התורה שלא היה דורות רבים כמוהו. אמנם אנו חיים על פי גדולי ישראל, ומפי השמועה אמרו שמרן ראש הישיבה שליט"א בדעה
שצריך בעיקר להבליג, אבל מי יודע איזו מידת הדין שורה על הדור שלנו, ולא בגלל מה ש'הם' עושים, אלא בגלל שאנו לא
עומדים בפרץ מספיק כדי למנוע את הדבר הזה.
המטרה של הכינוס היא לאגד את ציבור לומדי התורה, אלו שנשארו נאמנים לגדולי הדור שליט"א ומאמינים באמונת חכמים,
מול הסופה, סופת הכפירה והמינות, שפקדה לדאבונינו את שולי עולם התורה. המטרה היא כנס יסוד, הקמת 'הועד למען כבוד
רבותינו שליט"א', ואין הכונה לכנס יסוד הצהרתי, אלא תוכנית פעולה נרחבת בהיקף ארצי בסייעתא דשמיא.
הציבור שעונה להגדרה הזו, הינו רוב מוחלט של הת"ח שבדור, גדולי ורוב ראשי הישיבות ומרביצי התורה, רוב מוחלט של
לומדי התורה, בני תורה, בעלי - בתים יראים ושלמים שהם חלק בלתי נפרד מכלל ישראל, הם בניהם ובנותיהם וכל הנלוים
אליהם, חוץ מאותם בנים יחידים שהמסיתים הצליחו רח"ל, וגם זה חידוש גדול, להטות את ליבם מדרך אבותיהם.
הגמ' אומרת 'א"ר יוסי מימי לא אמרתי דבר וחזרתי לאחורי', אנו לא אומרים כאן דברים שנצטרך אח"כ לחזור לאחורינו, אין
כאן סודות, לא באנו לספר סיפורים מה קורה פה ושם ושאר מעשיות, זו לא המטרה שלנו, לזה יש בירושלים א' יוסף פטרוב,
ובמודיעין עילית ישעיהו ויין, הם מומחים לזה ואצלם תמצאו סיפורים בשפע. זו לא מטרתינו.
המטרה שלנו פה היא הקמת מסגרת מסודרת שתעבוד אך ורק ע"פ דעת תורה, לא בפעולות אימפולסיביות, לא בפעולות
דרמטיות, לא בפעולות אגרסיביות ואלימות ח"ו, אלא ביישוב הדעת להגן על הציבור מפני המגפה הזו שמאיימת לכלות כל חלקה
טובה, ולצערנו הצליחה לפגוע ברבים שלא היו שם קודם לכן.
לפני שאני נותן את רשות הדיבור לרבנים שליט"א, חשוב לנו לחדד נקודה אחת, והיא הבנה מסויימת של כל היסוד של
המציאות ההזויה שמתרחשת לפנינו, מציאות הזויה לחלוטין. כתבתי באחד הגליונות האחרונים משפט; 'תופשי התורה עומדים
וצובטים את עצמם בתמהון, משפשפים את עיניהם לראות האם מה שנגלה מול עינינו הוא מציאות או דמיון'. בתגובה שקבלתי
כתב לי אחד 'זו ההגדרה'. אם היו מספרים לנו לפני כמה שנים שכך נחזה בעינינו, אף אחד לא היה מאמין לזה. מציאות הזויה.
הרבה מחלוקות היו בכלל ישראל. זה לא חדש. היו מחלוקות, היו פיצולים, אין חדש תחת השמש. אך מה שקורה לנגד עינינו
הוא דבר שאינו זכור מההסטוריה. כל בר דעת מבין שזכותו של כל אחד לבחור לו רב. אם אני אראה בחור מפוניבז' שמחליט
לקחת לו לרב את הרב ברלנד, לבריאות לחיים ולשלום. מישהו מפריע לו? אתה חושב שטוב לך שם, לך לשם. יש אנשים שמתאים
להם להיות חסידים של אדם בשם ניר בן ארצי, לבריאות. אתה רוצה לשמוע לרבך ולא להתייצב באיזה שהוא מקום? אל תתייצב.
מישהו מפריע לך? אבל ביום שאתה בא ואומר לי שאני ששומע לרבותינו וכן מתייצב אני מחריב את כלל ישראל, עם זה כבר יש
לי בעיה. 2
אבל זה לא רק זה. מי שבא לרוב הציבור ואומר לו 'אלה שאתם חושבים שהם גדולי ישראל, אלו הרבנים שאתם שומעים
בקולם, הורסים את כלל ישראל' ]עפ"ל[, זה דבר חדש! דבר שלא זכור בהסטוריה. רוב כלל ישראל כפוף ושומע ליהודים שעשרות
בשנים ידועים כגדולי ישראל וקדושים, וקמה תנועה ובאה להכריז רבותי אתם טועים בכתובת. זו מציאות שלא היתה. אני מפריע
למישהו לקחת לו רב כרצונו? לך תשכב על הכבישים, תמשוך זנבות, תעשה כרצונך, זה לא הענין שלי. אבל כשאתה חופר לנו
מתחת לאדמה יום ולילה, עם פשקוילים, ועם חוברות, ועם הסתה מפה לאוזן... הם ישבו אתנו בספסל בישיבה, בכולל, בבתי
המדרשות ובכל מקום, ופשוט חפרו לאט לאט בשקט, מתוך נחישות, במילים אחרות פשוט 'להחליף את העם'! הם רוצים
להחליף את העם, זה לא העם הנכון, אתם טועים בכתובת! זו מציאות שלא היתה מעולם.
ובגלל המציאות הזו אנו חייבים להיות פה.
לא צריך לחזור על כל המערכה שהיתה כאן. כל אחד יודע במידה כזו או אחרת שהיה פה שידוד מערכות וטירוף מוחלט, דבר
שכמדומני שגם 'הזקנים הלבנים' שיושבים כאן אינם זוכרים. אני רוצה להדגיש, הם רוצים לשנות את המפה בכוח! זו ההגדרה.
ואם הרוב אינו רוצה הם פשוט ישנו בכוח, יכריחו אותם! ועם המציאות הזו איננו יכולים להשלים.
זה לא נגמר! מי שחושב שהמערכה הזו מאחורינו לא יודע על מה הוא מדבר. רק בשבת הזו זרקתי מכמה בתי כנסת את
החוברות שהם הכניסו, 'שאננות' שמה, שמטרתה 'להוכיח' שכל גדולי ישראל הם נגד מרן ראש הישיבה שליט"א. זו המטרה
העיקרית. ובמשפט המחץ האחרון שם הם כותבים כך: 'אם תשאל הלא מערכת הבחירות כבר הסתיימה, על מה הרעש עכשיו,
אם זאת התגובה שלך לא עשינו כלום'. אתם יכולים להסביר את המשפט הזה?! אני אסביר. 'אם לא הצטרפת להתנגדות לגדולי
הדור, אזי לא עשינו כלום, אינך מבין?' - - - ואת זה מחלקים בביהכ"נ ובכל מקום. המלחמה אינה מתחילה להגמר.
כשדיברו פעם באחת ההזדמנויות עם מרן החזו"א על הידברות עם החילוניים, הגיב ואמר, 'להידבר עם החילוניים? הלא מה
שהם קוראים 'אהבה' אנו קוראים כרת!' - - - ברשותכם אקח את הדוגמא ואשליך אותה אלינו. מה שאצלנו נקרא 'קודש
קדשים', העיניים שלנו, אצלם רח"ל זה 'משכילים', 'פשרנים', לא יודעים מה נעשה איתם, זקנים, נשלטים, מובלים... עפרא
לפומייהו!!!
הלא חתנו של אחד מהמשגיחים המפורסמים, נתן דוגמא לזקן שכלבו מוליך אותו, מושך אותו, אז אתה יכול לדבר עם מי
שחושב על הדבר הכי קדוש שלנו את הדבר הכי שפל??!!
בגלל זה אנחנו כאן. אנחנו חייבים לשמור על עצמינו, על צאצאינו מהסופה הזאת.
אני רוצה להזמין את הרב הגאון רבי משה קפלן שליט"א, שעוד זכה לצקת מים על ידיו של מרן הגרא"מ שך זצוק"ל,
ולהבחל"ח מקורב מאד למרן הגר"נ קרליץ שליט"א השי"ת ישלח לו רפו"ש בקרוב בתושח"י, שיתן לנו כיוון ודברים למערכה
שלפנינו.
הרב אליהו פרייליך - דברי פתיחה
לפני עשרים וכמה שנים, אם אני זוכר נכון, מרן הגרא"מ שך זצוק"ל כינס עצרת, היה זה לפני אחת המערכות לעיריה
כמדומני, היה אז רעש ציבורי וויכוחים, והוא התחיל במשפט אחד: 'ברוך ד' שכולנו באותה דעה'. יורשה לי לומר כאן, ברוך ד'
שכולנו באותה דעה.
למען האמת, הלואי שלא היינו צריכים להיות כאן עכשיו, אבל המצב הוא בבחינת 'עת לעשות לד' הפרו תורתך'. אז אנו
מחוייבים להיות פה ומוכרחים לטכס עצות ולחפש דרכים איך לשמור על עולם התורה מהפירצה הנוראה שנפרצה בו.
הכנס הזה אינו כנס התעוררות ולא עצרת מחאה. על פי האמת, איני יודע מנין לנו ההיתר לשבת ולשתוק על ביזוי כבוד
התורה שלא היה דורות רבים כמוהו. אמנם אנו חיים על פי גדולי ישראל, ומפי השמועה אמרו שמרן ראש הישיבה שליט"א בדעה
שצריך בעיקר להבליג, אבל מי יודע איזו מידת הדין שורה על הדור שלנו, ולא בגלל מה ש'הם' עושים, אלא בגלל שאנו לא
עומדים בפרץ מספיק כדי למנוע את הדבר הזה.
המטרה של הכינוס היא לאגד את ציבור לומדי התורה, אלו שנשארו נאמנים לגדולי הדור שליט"א ומאמינים באמונת חכמים,
מול הסופה, סופת הכפירה והמינות, שפקדה לדאבונינו את שולי עולם התורה. המטרה היא כנס יסוד, הקמת 'הועד למען כבוד
רבותינו שליט"א', ואין הכונה לכנס יסוד הצהרתי, אלא תוכנית פעולה נרחבת בהיקף ארצי בסייעתא דשמיא.
הציבור שעונה להגדרה הזו, הינו רוב מוחלט של הת"ח שבדור, גדולי ורוב ראשי הישיבות ומרביצי התורה, רוב מוחלט של
לומדי התורה, בני תורה, בעלי - בתים יראים ושלמים שהם חלק בלתי נפרד מכלל ישראל, הם בניהם ובנותיהם וכל הנלוים
אליהם, חוץ מאותם בנים יחידים שהמסיתים הצליחו רח"ל, וגם זה חידוש גדול, להטות את ליבם מדרך אבותיהם.
הגמ' אומרת 'א"ר יוסי מימי לא אמרתי דבר וחזרתי לאחורי', אנו לא אומרים כאן דברים שנצטרך אח"כ לחזור לאחורינו, אין
כאן סודות, לא באנו לספר סיפורים מה קורה פה ושם ושאר מעשיות, זו לא המטרה שלנו, לזה יש בירושלים א' יוסף פטרוב,
ובמודיעין עילית ישעיהו ויין, הם מומחים לזה ואצלם תמצאו סיפורים בשפע. זו לא מטרתינו.
המטרה שלנו פה היא הקמת מסגרת מסודרת שתעבוד אך ורק ע"פ דעת תורה, לא בפעולות אימפולסיביות, לא בפעולות
דרמטיות, לא בפעולות אגרסיביות ואלימות ח"ו, אלא ביישוב הדעת להגן על הציבור מפני המגפה הזו שמאיימת לכלות כל חלקה
טובה, ולצערנו הצליחה לפגוע ברבים שלא היו שם קודם לכן.
לפני שאני נותן את רשות הדיבור לרבנים שליט"א, חשוב לנו לחדד נקודה אחת, והיא הבנה מסויימת של כל היסוד של
המציאות ההזויה שמתרחשת לפנינו, מציאות הזויה לחלוטין. כתבתי באחד הגליונות האחרונים משפט; 'תופשי התורה עומדים
וצובטים את עצמם בתמהון, משפשפים את עיניהם לראות האם מה שנגלה מול עינינו הוא מציאות או דמיון'. בתגובה שקבלתי
כתב לי אחד 'זו ההגדרה'. אם היו מספרים לנו לפני כמה שנים שכך נחזה בעינינו, אף אחד לא היה מאמין לזה. מציאות הזויה.
הרבה מחלוקות היו בכלל ישראל. זה לא חדש. היו מחלוקות, היו פיצולים, אין חדש תחת השמש. אך מה שקורה לנגד עינינו
הוא דבר שאינו זכור מההסטוריה. כל בר דעת מבין שזכותו של כל אחד לבחור לו רב. אם אני אראה בחור מפוניבז' שמחליט
לקחת לו לרב את הרב ברלנד, לבריאות לחיים ולשלום. מישהו מפריע לו? אתה חושב שטוב לך שם, לך לשם. יש אנשים שמתאים
להם להיות חסידים של אדם בשם ניר בן ארצי, לבריאות. אתה רוצה לשמוע לרבך ולא להתייצב באיזה שהוא מקום? אל תתייצב.
מישהו מפריע לך? אבל ביום שאתה בא ואומר לי שאני ששומע לרבותינו וכן מתייצב אני מחריב את כלל ישראל, עם זה כבר יש
לי בעיה. 2
אבל זה לא רק זה. מי שבא לרוב הציבור ואומר לו 'אלה שאתם חושבים שהם גדולי ישראל, אלו הרבנים שאתם שומעים
בקולם, הורסים את כלל ישראל' ]עפ"ל[, זה דבר חדש! דבר שלא זכור בהסטוריה. רוב כלל ישראל כפוף ושומע ליהודים שעשרות
בשנים ידועים כגדולי ישראל וקדושים, וקמה תנועה ובאה להכריז רבותי אתם טועים בכתובת. זו מציאות שלא היתה. אני מפריע
למישהו לקחת לו רב כרצונו? לך תשכב על הכבישים, תמשוך זנבות, תעשה כרצונך, זה לא הענין שלי. אבל כשאתה חופר לנו
מתחת לאדמה יום ולילה, עם פשקוילים, ועם חוברות, ועם הסתה מפה לאוזן... הם ישבו אתנו בספסל בישיבה, בכולל, בבתי
המדרשות ובכל מקום, ופשוט חפרו לאט לאט בשקט, מתוך נחישות, במילים אחרות פשוט 'להחליף את העם'! הם רוצים
להחליף את העם, זה לא העם הנכון, אתם טועים בכתובת! זו מציאות שלא היתה מעולם.
ובגלל המציאות הזו אנו חייבים להיות פה.
לא צריך לחזור על כל המערכה שהיתה כאן. כל אחד יודע במידה כזו או אחרת שהיה פה שידוד מערכות וטירוף מוחלט, דבר
שכמדומני שגם 'הזקנים הלבנים' שיושבים כאן אינם זוכרים. אני רוצה להדגיש, הם רוצים לשנות את המפה בכוח! זו ההגדרה.
ואם הרוב אינו רוצה הם פשוט ישנו בכוח, יכריחו אותם! ועם המציאות הזו איננו יכולים להשלים.
זה לא נגמר! מי שחושב שהמערכה הזו מאחורינו לא יודע על מה הוא מדבר. רק בשבת הזו זרקתי מכמה בתי כנסת את
החוברות שהם הכניסו, 'שאננות' שמה, שמטרתה 'להוכיח' שכל גדולי ישראל הם נגד מרן ראש הישיבה שליט"א. זו המטרה
העיקרית. ובמשפט המחץ האחרון שם הם כותבים כך: 'אם תשאל הלא מערכת הבחירות כבר הסתיימה, על מה הרעש עכשיו,
אם זאת התגובה שלך לא עשינו כלום'. אתם יכולים להסביר את המשפט הזה?! אני אסביר. 'אם לא הצטרפת להתנגדות לגדולי
הדור, אזי לא עשינו כלום, אינך מבין?' - - - ואת זה מחלקים בביהכ"נ ובכל מקום. המלחמה אינה מתחילה להגמר.
כשדיברו פעם באחת ההזדמנויות עם מרן החזו"א על הידברות עם החילוניים, הגיב ואמר, 'להידבר עם החילוניים? הלא מה
שהם קוראים 'אהבה' אנו קוראים כרת!' - - - ברשותכם אקח את הדוגמא ואשליך אותה אלינו. מה שאצלנו נקרא 'קודש
קדשים', העיניים שלנו, אצלם רח"ל זה 'משכילים', 'פשרנים', לא יודעים מה נעשה איתם, זקנים, נשלטים, מובלים... עפרא
לפומייהו!!!
הלא חתנו של אחד מהמשגיחים המפורסמים, נתן דוגמא לזקן שכלבו מוליך אותו, מושך אותו, אז אתה יכול לדבר עם מי
שחושב על הדבר הכי קדוש שלנו את הדבר הכי שפל??!!
בגלל זה אנחנו כאן. אנחנו חייבים לשמור על עצמינו, על צאצאינו מהסופה הזאת.
אני רוצה להזמין את הרב הגאון רבי משה קפלן שליט"א, שעוד זכה לצקת מים על ידיו של מרן הגרא"מ שך זצוק"ל,
ולהבחל"ח מקורב מאד למרן הגר"נ קרליץ שליט"א השי"ת ישלח לו רפו"ש בקרוב בתושח"י, שיתן לנו כיוון ודברים למערכה
שלפנינו.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה